اجتماعیاخبار خوزستان

نمایشگاه دائمی مركز موزه‌ها و اسناد تاریخی صنعت نفت جنوب احداث می شود

مهندس سعید آتشبار گفت: بنا بر تأکيد مديرعامل شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب و همراهي و راهبري مدیر اسناد و موزه هاي صنعت نفت، مکان فعلي نمايشگاه موزه‌ها، اشياء و اسناد تاريخي صنعت نفت براي احداث نمايشگاه دائمي مرکز موزه‌ها و اسناد تاريخي صنعت نفت جنوب تأييد و مصوب شد.

نشست هم افزايي سرپرست موزه های مناطق نفت خیز جنوب با جمعي از فعالان ميراث فرهنگي استان در حاشيه نخستين نمايشگاه موزه‌ها، اشياء و اسناد تاريخي صنعت نفت جنوب برگزار شد.

در ابتداي اين نشست مهندس سعيد آتشبار سرپرست موزه های مناطق نفت خیز جنوب، برگزاري نمايشگاه اسناد تاريخي صنعت نفت را فرصتي براي هم افزايي و گفت و گو با علاقه‌مندان صنعت نفت و مديران اسبق حوزه نفت و گاز جنوب دانست و اظهار داشت: برگزاري اين نمايشگاه منشأ خيري شد تا بار ديگر پيشکسوتان صنعت نفت در اين مکان گرد هم آیند و ضمن تجديد خاطرات به بازروايي آن بپردازند.

سرپرست موزه های مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به اهميت خاطرات و تشريح اقدامات پيشکسوتان عرصه نفت در گذشته، عنوان داشت: پيشکسوتان بازديدکننده در صورت علاقه مندي به کارگاه خاطره ها ” گفتمان پيشکسوتان” هدايت مي شوند و از پيشنهادات و ايده هاي آن‌ها در این خصوص بهره گيري خواهد شد.

مهندس آتشبار خاطرنشان کرد: نشستي گفتماني با حضور کنشگران حوزه ميراث فرهنگي در راستاي ايجاد ارتباط موثر ميان صنعت نفت، محيط پيرامون و مجموعه هاي تاريخي و فرهنگي آن برگزار شد و همفکري‌هاي لازم درخصوص ايجاد ارتباط موثر ميان کارکنان صنعت نفت و خانواده هاي آن‌ها با مجموعه‌هاي تاريخي و فرهنگي پيراموني صورت گرفت.

وي گفت: بنا بر تأکيد مديرعامل شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب و همراهي و راهبري رئيس موزه هاي وزارت نفت، مکان نمايشگاه فعلي موزه‌ها، اشياء و اسناد تاريخي صنعت نفت براي احداث نمايشگاه دائمي مرکز موزه‌ها و اسناد تاريخي صنعت نفت جنوب تأييد و مصوب شد.

سرپرست موزه های مناطق نفت خیز جنوب همچنين بر بهره‌گيري از معماري نفتي، ايراني و اسلامي در نمايشگاه دائمي مرکز موزه ها و اسناد تاريخي صنعت نفت تأکيد کرد.

در ادامه عاطفه رشنويي، مدير ميراث جهاني جغازنبيل و هفت تپه برپايي نمايشگاه ميراثي صنعت نفت در اهواز را اقدامي ارزشمند خواند و اظهار داشت: نفت قدمت بسيار زيادي در خوزستان دارد، اما به دليل اينکه پشت ديوارهاي بسته قرار داشته است، مردم عادي در سطوح کارشناسي و جامعه محلي پيرامون نفت با مخاطرات و تخصص‌هاي آن آشنايي چنداني ندارند.

وي با بيان اينکه برگزاري نمايشگاه‌هاي معرفي دستاوردها، با بهره گيري از عنصر روايتگري گامي اساسي در راستاي نمايش تلاش‌هاي صورت گرفته در حوزه صنعت نفت خواهد بود، عنوان داشت: استفاده از نظر متخصصان در نمايشگاه به دوستي صنعت نفت و با جامعه محلي پيراموني آن کمک مي کند و مسير پيش روي اين صنعت را در رسيدن به اهداف کوتاه مدت و بلندمدت آينده هموارتر خواهد کرد.

مدير ميراث جهاني جغازنبيل و هفت تپه در پايان تصريح کرد: اميدواريم با درايتي که مديران دست‌اندرکار در اين نمايشگاه به ويژه مجموعه روابط عمومي شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب در ارتباط گيري با جامعه پيراموني داشته‌اند با روايتگري صحيح تاريخ نفت را به سمع و نظر نسل هاي جديد برسانند زيرا اين نگاه آموزشي براي همبستگي ملي اهميت والايي دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا