تحلیلیسیاسیمجلس شورای اسلامییادداشت

پیروزی یا شکست دکتر جویجری؟

📝عبدالکریم میراب زاده

در این مطلب به طور کوتاه می خواهیم پنج دستاورد از وضعیت پیروزی یا شکست شبیب جویجری در دور دوم انتخابات مجلس یازدهم را ارزیابی نماییم و اینکه تحقق هر کدام از پیش امدها چه تاثیراتی بر اینده استان خواهد داشت‌.

اولین دستاورد پیروزی فراقومیتی شدن نمایندگان می باشد با توجه به اینکه تقریبا یک اتفاق کمتر دیده شده در انتخابات ها به وجود امده و اکثریت اقوام بر روی یک گزینه توافق نموده اند که می تواند نوید بخش انتخابات نمایندگان فراقومیتی در استان باشد. و شکست در ان پیامد بدی برای اعتماد بین اقوام خواهد بود.

دستاورد دوم بالا بردن سطح نمایندگان از لحاظ سیاسی و دیپلماسی در خوزستان می باشد
باید قبول کنیم که سطح نمایندگان استان خوزستان به نسبت نمایندگان مجلس سایر استان انها در طول ادوار پایین تر بوده است و همین دلیل باعث تحقق نیافتن، گرفتن سهمیه های لازم استان در مجلس ادوار متفاوت بوده ایم .
در صورت راه نیافتن ایشان وزنه ای قابل قبولی وارد مجلس نخواهد شد و یک مدیر میانی و بدون وزنه سیاسی وارد مجلس خواهد شد.

دستاورد سوم
تحقق مجلس انقلابی نمایندگان از برداشت سخنان مقام معظم رهبری که سه ضلع مجلس انقلابی را جوان باانگیزه و مدیران انقلابی و پشکسوتان با تجربه بیان فرموده است. اگر سیدکریم حسینی را نماد مدیران انقلابی بدانیم و مهندس مجتبی یوسفی را نماد جوان بانگیزه به طور قطع دکتر شبیب جوجیجری می تواند ضلع سوم ان یعنی نماد تجربه برای نمایندگان حوزه انتخابی خود باشد .که به طور قطع هر سه بزرگواران ویژگی های برجسته دیگر در در انها وجود دارد.
و در صورت عدم راهیابی ایشان فردی که وارد مجلس می شود فاکتورهای لازم جوان انقلابی را با خود نخواهد داشت و سه ضلع مثلث برای حوزه اهواز، باوی ،کارون و حمیده تکمیل نخواهد شد.

دستاوردچهارم خیرالامور اوسطها دکتر شبیب جویجری که با توجه به عملکرد ایشان در دورها و دهه های گذشته نشان داده شده است که از تعصبات جناحی و قومی خود را به دور نگه داشته است و با تعامل و سیاست با حفظ تفکرات جناحی توانسته است یک تعادل سیاسی را حفظ نماید و در خدمت و پیشرفت استان قرار دهد. که در صورت عدم راهیابی ایشان به مجلس فردی با جناح سیاسی تندرو و رادکالی وارد مجلس خواهد شد که سوابق ان در عملکرد ایشان نسبت به افراد و جناح های سیاسی دیگر بسیار تند بوده و خواهد بود.
دستاورد پنجم
تحقق اهداف و بالا رفتن سطح لیست شورای ائتلاف اصولگرایان خواهد بود .لیست شورای اصولگرایان در چند دوره انتخابات های گذشته نتوانسته است موفقیت های چندانی داشته باشد در حالی که با پیروزی دکتر جویجری می تواند نشان دهد که این لیست با توجه به موفقیت هر سه کاندید عضو لیست به یک سطح کیفی و قابل اعتماد مردم رسیده است و درصورت شکست بخصوص در دور دوم که فقط دو کاندید وجود دارد و یک کاندید درون لیست و یک کاندید بیرون لیست بوده است و کاندید دوم میثاق نامه را امضا کرده و به ان عمل نکرده است نشان از بی اعتباری شورای ائتلاف در بین خود اعضا اصولگرا می باشد. که این امر باعث عدم اعتماد به شورای ائتلاف اصولگرایان در دوره های بعدی انتخابات ها خواهد بود.

امیدوارم با توجه به اینکه فقط دو کاندید و جود دارد و به راحتی می توانیم با توجه به زمان باقی مانده انها را ارزیابی نماییم با بصیرت و اگاهی همه ما پای صندوق های رای بریم و عاقبت کار خود را قبول نماییم.
موفق و پیروز باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا