اخبار خوزستاناقتصادی

گلایه نماینده شادگان از اوضاع نابسامان اشتغال در خوزستان؛

خوزستان مادر انرژی کشور است اما بهره ای از آن نمی برد/وضعیت اشتغال در خوزستان ناامیدکننده است/تاکید بر به کارگیری نیروهای بومی در شرکت های بزرگ انرژی/مدیران پروازی مانع توسعه استان می شوند/حق‌آبه تالاب ها تامین نشود، کانون های ریزگرد فعال می‌شوند/میل به مهاجرت در خوزستان ۹۰ درصد است

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از وضعیت بیکاری و میل به مهاجرت مردم خوزستان، گفت: بیشترین میزان انرژی کشور در خوزستان تولید می شود اما کمترین سهم و میزان اشتغال برای این استان است، به همین دلیل به کارگیری نیروهای بونی در شرکت های بزرگ انرژی ضروری است.

به گزارش راوی جنوب – حجت الاسلام مجید ناصری نژاد صبح امروز در جلسه ای با حضور شریعتی استاندار خوزستان، فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضای کمیسیون که به دعوت نمایندگان خوزستانی کمیسیون به خوزستان سفر کرد بودند، اظهار کرد: انتظار می رفت سایر اعضای غیر خوزستانی کمیسیون هم امروز در جلسه حاضر می شدند تا زمانی که ما در جلسات کمیسیون از وضعیت خوزستان گفته می شود، متعجب نشوند.

وی با اشاره به ماده ۳۸ آئین نامه داخلی مجلس پیرامون وظایف کمیسیون انرژی، افزود: برخی موارد مانند پتروشیمی ها، آب و فاضلاب و نظیر آن در شرح وظایف سایر کمیسیون ها آمده، در حالی که علاوه بر سایر وظایف کمیسیون انرژی، باید به این کمیسیون منتقل شده و آئین نامه اصلاح شود.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از وضعیت نامناسب اشتغال در خوزستان، عنوان کرد: وزارتین نفت و نیرو هیچ حمایت عملیاتی از تشکیل صنایع کوچک، جانبی و کارگاهی و حتی تامین قطعات و مواد اولیه در خوزستان نمی کنند و علی رغم تجربه بالای نیروهای خوزستانی در این زمینه، وضعیت کسب و کار اصلا مساعد نیست.

ناصری نژاد ادامه داد: شرکت های بزرگ و ملی حوزه انرژی باید موظف شوند نیازهای خود را چه در زمینه قطعات و چه در زمینه خدمات و نیروی انسانی از استان‌هایی که در آن مشغول به فعالیت هستند، تامین کنند.

وی با اشاره به هزینه بالای خدمات نیروهای غیر بومی، بر به کارگیری نیروهای بومی در شرکت های بزرگ انرژی تاکید کرد و گفت: علی رغم وجود ممنوعیت استفاده از مدیران پروازی، کماکان این مسأله متاسفانه وجود دارد و نه فقط مدیران، بلکه کارشناسان و شرکت‌های پیمانکاری نیز پروازی هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره وضعیت بحرانی مدیریت آب در خوزستان، ابراز کرد: متاسفانه در بحث آب مانند نفت، علی رغم وجود منابع ملی در خوزستان، مردم این استان از نعمات آن بی بهره هستند.

وی در تکمیل مطلب فوق، اضافه کرد: حق آبه تالاب های هورالعظیم، هویزه، شادگان و همچنین نخلستان های جنوب خوزستان تامین نمی شود و همین مسأله موجب مرگ نخلستان ها و ایجاد کانون های گرد و خاک شده است.

نماینده مردم شادگان تاکید کرد: آبی که در قسمت های جنوبی خوزستان در رودخانه ها به ویژه در کارون جریان دارد، با فاضلاب شهری و پساب آب کشاورزی مخلوط شده و قابل استفاده نیست و این موضوع دلیلی جز انتقال آب از سرشاخه های کارون و دز ندارد.

ناصری نژاد در پایان ضمن ابراز نگرانی از مهاجرت مردم خوزستان به استان های شمالی و مرکزی کشور، خاطرنشان کرد: همه این مسائل باعث شده است، میل به مهاجرت در استان خوزستان بیش از ۹۰ درصد باشد و این بسیار خطرناک است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا