اختصاصی راوی جنوبتحلیلییادداشت

آزمایشگاههای بیولوژیکی آمریکا و ویروس کرونا -کووید۱۹ داریوش محمدی کیا- دکترای زیست شناسی

سابقه آمریکا در توسعه عوامل بیولوژیکی با کاربردهای غیر صلح آمیز سابقه بسیار طولانی است. آمریکا پس ازجنگ جهانی دوم اقدام به ساخت آزمایشگاههای بسیار پیشرفته برای توسعه و تولید سلاح های بیولوژیکی کرد، اسناد و پژوهش ها نشان می دهد آزمایشگاههای آمریکا چه در کشورخودشان و چه در منطقه آسیا و شمال کشور ما در گرجستان و قرقیزستان و دیگر کشورها در حال تحقیقات بیولوژیکی عجیب و غریبی هستند.

بعد از رهایی پاکت های سیاه زخم در جهان در گذشته این سومین باری است که سارس در دنیا ظاهر می شود. اما کرونا ویروس -کووید۱۹ که شبیه سارس ۲۰۱۳ می باشد هدیه جدید آمریکاست. ساختار جدید و عجیب و غریب این ویروس همه را به هراس انداخته.

درست است که چین این ویروس را آزاد می کند، اما وقتی کمپانی های آمریکایی موجود در چین به شدت در حال ورشکستگی بودند، چین ها به راحتی این شرکت ها را خریدند. آمریکایی ها دریافتند که چین فریب و ضربه بزرگی به اقتصادش زد.

به دنبال این روند آمریکایی ها به گفته محقین و پژوهشگرانشان در مقالات علمی مختلف و اسناد پژوهشی ضربه زدن به اقتصاد چین با استفاده از ویروس را مطرح کردند. آنها با این ویروس هزاران میلیارد دلار به اقتصاد آسیای جنوب شرق ، چین و هنگ کنگ صدمه زدند. این یک بازی دو سر برد برای آمریکا و چین بود، اما چرا مردم کشور ما باید قربانی شوند؟ چرا ملت و همشهریان ما باید در این بحران دست و پا بزنند.


موضوع آلان روز به روز پیچیده تر می شود، کرونا ویروس جدید ساختار بسیار عجیب و غریب و پیچیده دارد، احساس می شود میزان مرگ آوری این ویروس با توجه به پژوهشهای به عمل آمده کمتر از آنفولانزا می باشد. آنفولانزایی که در کشور ما در ۶ ماه قبل ۱۱۴ فوتی داشت اما ترس و هراسی در دل مردم ایجاد نکرد.
اما داستان هراس و جریان ترس از کرونا ویروس -کووید۱۹ چیست؟؟؟


این ویروس از چین شروع شده و به ایران می آید، در قم شیوع و گسترش آن رقم خورد، و بعد از ۱۹ الی ۲۰ روز تقریبا تمام ۳۱ استان کشور ما را گرفته، و میزان افراد متوفی با توجه به تیپ و نوع ویروس در یک پیک صعودی روند مرگبار خود را طی می کند. اگر آمار و اخبار منتشر شده از کشور ایتالیا را هم نگاهی بیندازیم، می بینیم در اینجا هم مرگ و میر در بین افراد مبتلا به کرونا -کووید ۱۹ بسیار بالاست.

آنالیز و تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد که ژنوم و خزانه ژنی ایتالیایی ها بسیار نزدیک به مردم ایران می باشد. در مقالات علمی معتبر دنیا در آنالیز ژنتیک مردم جهان ایرانی ها از نظر شباهت ژنی در کنار ایتالیایی ها قرار دارند. در این تحقیق و پژوهش صحبت از سلاح های بیولوژیکی بر خلاف اخلاق زیستی که روی نژاد خاص میزان مرگ آوری بیشتری نسبت به سایر نژادها دارد، می پردازد.


تقویت ساختار ویروس کرونا از لحاظ بیولوژیکی مولکولی چندان عجیب نیست. آلان رسپتور و یا گیرنده ایی که کرونا ویروس به آن می چسبد در بدن شناسایی شده است، چینی ها در طی روزهای بحران کرونا گزارشاتی متفاوت مبنی بر تولید دارو برای مبارزه با این ویروس وحشتناک ارائه دادند.

در کشورمان یک پزشک ایرانی برای اولین بار دارویی به نام آنتی ریماترویید در یکی از بیمارستان ها بر روی یک بیمار کرونایی که ریه هایش در حال نابودی و التهاب بود جواب شگفت انگیز گرفت و بیمار بهبودی یافت.

اما سوال این است، آیا این ویروس دست کاری شده است؟ آیا ژنوم این ویروس طوری ساخته شده است که به رسپتور و یا گیرنده سلول با ژنوم خاصی می چسبد و در آنجا اپیدمی شایع و فراوان شود؟ چرا داروی معجزه آور آنتی ریماترویید روی همه افراد مبتلا اثرگذار نیست؟ الان در کشور ما به عنوان کشور سوم پس از چین و کره جنوبی بیشترین شیوع و آلودگی را دارد.


اما آمریکایی ها و نقش آنها در این اپیدمی مبتلایان کرونا چیست؟ آنها در آزمایشگاههای خود چه کاری دارند انجام می دهند؟ در کنوانسیون خلع سلاح های بیولوژیکی و مباحث اخلاق زیستی توسعه و تولید سلاح های زیستی ممنوع است، پروتکلی با همکاری ۹۰ کشور به مدت ۱۰ سال تلاش برای مباحث اخلاق زیستی ایجاد شد، در این کنوانسیون با ۱۵ ماده که بیشتر توصیه های اخلاقی بود در مباحث ژنتیکی و بیولوژیکی. و اینکه برای توسعه اخلاق مداری زیستی چه کاری انجام دهند؟ و اینکه چه اقدامات اجرایی در جهت کنترل و جلوگیری از تولید سلاح های زیستی در دنیا صورت بگیرد؟ در آخرین لحظات تصویب این پروتکل در ژنو، آمریکا آن تلاش ده ساله را به شکست کامل رساند. و در نهایت این پروتکل شکست خورد، چون آمریکا راضی و حاضر نمی شد بازرسان آزمایشگاههای بیولوژیکی آنها را بررسی کنند.


آمریکایی ها در دانشگاه استانفورد در سال ۲۰۱۳ برخلاف معاهدات بین المللی پروژه بررسی ژنوم ایرانیان را با هزینه ایی بالغ بر ۲۰۰هزار میلیون دلار که بنیاد های یهودی اسرائیلی پرداخت می کردند، بر خلاف ادعای خود مبنی بر اینکه به سلامت جامعه کمک کنند، را کاملا بررسی کردند. آنها ژنوم و خزانه ژنی ۱۱۴ نفر ایرانی از ملیت های مختلف را بررسی کردند و در این پروژه به بیش از ۲۵۰۰۰ ژن ایرانی دسترسی پیدا کردند. الان ژنوم ما ایرانیان کاملا در دست محققین بیولوژیکی و مولکولی آمریکایی هاست. پروتیین های بدن ما در اختیار آنهاست و برای آنها شناخته شده است.


عزیزان و بزرگواران، خوانندگان محترم

آمریکا آلان در حال توسعه علوم سلاح های بیولوژیکی نسل چهارم هستند. به گفته محقیقنشان در مجله نیچر: (( ما به دانشی رسیدیم که می توانیم در آزمایشگاه براحتی ویروس بسازیم)) .


آری آنها اخلاق زیستی را رعایت نکردند، در واقع در انتهای علم زیست شناسی جای دارند براحتی می توانند هر موجود زنده را سنتز کنند، براحتی ویروس بسازند و ژنوم ویروس را دستکاری کنند. ژنوم ما در اختیار آنهاست آنها این بار با علم مهندسی ژنتیک با ما در جنگ اند.


آیا می دانید با داشتن ژنوم یک ملت می توانند دارو بسازند. می توانند ویروس اختصاصی با رسپتور خاص بسازند.
الان ویروس کرونای -کووید ۱۹ هدیه آمریکایی ها به مردم دنیاست. در ۲۲ کشور دنیا کرونا ویروس در حال گسترش است. این ویروس ساختارش در کشور ما و نژاد ما و مردم کشور ایتالیا با سایر کشورهای دنیا متفاوت است. در کشور ما و ایتالیا قربانی بیشتری می گیرد و در اصل ما در برابر این ویروس غافلگیر شدیم.


این ویروس دستکاری شده و ساختار پروتیینی عجیب و غریبی دارد، ۲۰ روز کل کشور ما آلوده شد. شهرها در حال قرنطینه شدن است. امکانات و وسایل بهداشتی کم هست. علائم بیماری در افراد متفاوت است. برخی از مبتلایان تا آخرین لحظات بیماری هیچگونه علائمی از خود نشان نمی دهند. به گفته یکی از پزشکان سی تی اسکن فرد بیمار نشان می دهد که فرد کرونا ویروس دارد، اما کیت های آزمایشگاهی جواب منفی می دهد.


و اما وظیفه همه ما
اگر همدیگر را دوست داریم
اگر سرفرازی ایران عزیز را می خواهیم
اگر می خواهیم این اپیدمی را کنترل کنیم و از مرگ دوستان و همشهریانمان بیش از پیش ناراحت و هراسان نشویم، باید زنجیره انتقال و راه های سرایت این ویروس را بشکنیم .
همانند یک بازی دمینو که وقتی به هم نزدیکند، اگر یکی ضربه بخورد تا آخر می رود. اما اگر فاصله بدهیم این زنجیره قطع می شود.
بیاید همه با هم همکاری کنیم و این زنجیره انتقال را قطع کنیم برای سلامتی خود و خانواده، دوست و فامیل، همشهری و ایران عزیزمان. جاویدان باد نامت ای ایران عزیز

داریوش محمدی کیا- دکترای زیست شناسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا