اخبار مهماختصاصی راوی جنوببین المللتحلیلیحوادثسیاسی

از پیشگویی کرونا تا مرگ ترامپ در سیمپسون‌ها

کارتون «سیمپسون ها» بلندترین مجموعه تلوزیونی «کمدی موقعیت» آمریکایی است که از ۱۷ دسامبر ۱۹۸۹ تاکنون، از شبکه فاکس پخش می شود. این مجموعه فیلم در شهر ساختگی اسپرینگ فیلد، اجرا می‌شود که فرهنگ آمریکایی، ارتباطات تلویزیونی و دیگر رفتارهای انسانی را به تصویر می‌کشد. مدتی است که انیمیشن سیمپسون‌ها (The Simpsons) با پیش‌بینی‌ها یا پیشگویی‌هایی که درباره آینده داشته‌اند، به شهرت زیادی دست پیدا کرده است. این پیش‌بینی‌های عجیب و غریب از حوزه سرگرمی فراتر رفته و در این روزها شاهد پیش‌گویی در بخش‌های مختلف سیاسی، فناوری و مهم تر از همه، بیماری کرونا، معضلی که این روزها همه ما را کم و بیش درگیر خود کرده، هستیم. پیش گویی‌های جالبی که باعث شده است این پرسش بارها مطرح شود که چگونه یک کارتون می تواند آینده را پیش گویی کند؟! با وجود اینکه پاسخ مشخصی برای این پرسش تاکنون ارائه نشده است، برخی از این پیشگویی های جالب را می‌توان در اینجا مشاهده کرد:

پیشگویی بوجود آمدن ویروس کرونا

در یکی از قسمت های این انیمیشن در سال ۱۹۹۳در فصل چهارم قسمت Marge in Chains، کارخانه‌ای را نشان میدهد که از متن روی جعبه های آنجا پیداست مربوط به آسیای شرقی و کشور اوزاکای ژاپن است. دو نفر در حال مکالمه با هم هستند که ناگهان یکی از کارکنان عطسه میکند، از دهان او یک ویروس بیرون میاید، آنها ویروس‌ها را درون جعبه ها قرار می‌دهند. وقتی آن جعبه ها به سطح مردم شهر میرسد همه دچار آن ویروس میشوند و ویروس در سراسر شهر پخش میشود. بسیاری این قسمت را به شیوع ویروس کرونا که در حال حاضر با آن مواجه‌ایم ربط داده‌اند

پیشگویی دریافت جایزه نوبل

در سال ۲۰۱۶ بود که پروفسور بنت هولمستروم (Bengt Holmström) از دانشگاه MIT، جایزه نوبل اقتصاد را دریافت کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که دقیقا ۶ سال قبل در قسمت اول فصل بیست و دوم انیمیشن سیمپسون‌ها، بر سر دریافت جایزه نوبل اقتصاد توسط این دانشمند شرط‌بندی شده بود. در این قسمت مشاهده می‌کنید که مارتین، لیزا، دیتابیس و مایل‌هاوس بر روی یک برگه کاغذ، اسامی افرادی که تصور می‌کردند جایزه نوبل به آن‌ها اهدا خواهد شد را نوشته بودند

پیشگویی به وجود آمدن ویروس ابولا

یکی از اتفاقات که در این انیمیشن بسیار دقیق و عجیب پیش‌بینی شده، شیوع بیماری وحشتناک ابولا پیش از وقوع آن بود. در سال ۱۹۹۷ در قسمت سوم از فصل نهم این کارتون یکی از شخصیت های کارتونی مشغول خواندن کتابی با عنوان «جورج کنجکاو و ویروس ابولا» است. در سال ۲۰۱۴ ویروس ابولا در غرب آفریقا گسترش یافت و باعث مرگ افراد زیادی شد.

پیشگویی ترور ترامپ در سال ۲۰۲۰

و اما آخرین پیشگویی کارتون سیمپسمون‌ها درباره‌ی ترور و مرگ ترامپ در سال ۲۰۲۰ است. همانطور که در مطالب پپیشین از پیشگویی سیمپسون‌ها درباره ریاست جمهوری ترامپ در سال ۲۰۰۰ گفتیم این بار این انیمیشن در سال ۲۰۱۸ تصویری از ترامپ پس از ترور و در تابوت را نشان میدهد. این ویدئو که به کارتون سیمپسون‌ها نسبت داده شده اولین بار از یک سایت اسپانیایی منتشر و در فضای مجازی پخش شد. این در حالی است که بسیاری از پیشگویی‌های این کارتون تاکنون به وقوع پیوسته است، باید منتظر بود تا ببینیم تا پایان سال ۲۰۲۰ آیا این پیشگویی نیز به حقیقت میپیوندد یا خیر!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا