اختصاصی راوی جنوب

فصل مشترک  مربیان پیش دبستانی استان خوزستان

عدم امنیت شغلی میان آینده سازان ایران

️تعدادی از مربیان پیش دبستانی شهرستان ایذه در تماس با پایگاه خبری راوی جنوب بابت عدم امنیت شغلی و وضعیت بد معیشتی خود انتقاد کردند. انتقادی که احتمالا شامل حال کل استان میشود در  ادامه به بخشی اول این گفتگو خواهیم پرداخت.

یکی از مربیان گفت : مربیان پیش دبستانی شهرستان ایذه که از سال ۹۶ با سهمیه جذب سال ۹۵ جذب آموزش و پرورش شدند .از مهرماه سال ۹۶ با تشکیل پرونده و گرفتن ابلاغ که زیر نظر موسسات خصوصی کار  خود را در مدارس  به صورت قرار دادی آغاز کردند با توجه به اینکه در ابلاغ ها گفته شده بود  که آموزش و پرورش هیچگونه تعهدی در قبال استخدامی این نیروها ندارد.

اکثر مربیان بخاطر اینکه آینده خوبی در انتظارشان هست قبول کرده و شروع به کار کردند به گفته یکی از مربیان پیش دبستانی : ابتدا از سال اول که استخدام شدند  هیچ گونه امکانات در اختیار هیچ یک از مربیان نبود هزینه های کلاسی که در آن درس می دادند را خود مربیان پرداخت می کردند، و به کارفرمایان نیز مبلغی بابت حق کارفرمایی می پرداختند.

علاوه بر این مربیان خود هزینه ها بیمه را نیز که هر ساله به آن چند درصد افزوده می شود را نیز پرداخت می کنند که جز سوابق کاریشان حساب شود با همه سختی ها و کمبود امکانات سه سال را  پشت سر گذاشته اند، لازم به ذکر است که آموزش وپرورش استان بخاطر کمک هزینه به روستاییان دور افتاده مبلغی بابت کمک هزینه پرداخت می کرده که طی سال های اخیر اداره  اموزش پرورش شهرستان ایذه اعلام کرد که این مبلغ دیگر داده نخواهد شد چون غیر قانونی می باشد.

یکی دیگر از این مربیان در گفتگو با خبرنگار راوی جنوب گفت : ما برای جذب و استخدام  هفت خان رستم را گذرانده ایم ، سال ۹۷  با رابطه و پارتی برخی مسئولین شهرستان حدود ۷۰۰ نفر در پیش دبستانی جذب و استخدام شدند. اقدامی که کار و ارزش ، زحمات مربیان پیش دبستانی را زیر سوال برد و حق حقوق نیروهای سال قبل به کلی ضایع شده از جمله روستاها که هر کلاس با چهار نوآموز حداقل ۱۰ مربی باید به کلاس فرستاده می شد‌‌.

وی ادامه داد : حال اینکه کلاسی که همه کارهای آن به عهده مربیان سال قبل بود از جمله رنگ کاری شیشه کاری تهیه وسایل گرمایش و سرمایشی و دیگر امکاناتی که اداره آموزش و پرورش ایذه هیچکدام را در اختیار این مربیان قرار نداد آنها با بی انصافی تمام این همه نیرو را  به گفته وی (با پارتی بازی) استخدام کردند.

 در این سال ها بیشتر مربیان در مدارس روزهای سختی را تحمل می کنند  ، لذا تنها در خواست مربیان  از  مسئولین استان  و اداره کل آموزش پرورش استان خوزستان  این هست به خواسته شان که سه سال بلا تکلیف و دریغ از گرفتن هزینه ای مشغول به کار می باشند رسیدگی شود در صورتی که تمام هزینه ها هم از جیب این مربیان داده می شود از جمله بیمه حق کار فرما و اجاره کلاس ، هر گونه اعتراضی که به اداره آموزش و پرورش ایذه هم می کنند با تذکر عجیب به  مربیان که ابلاغ شما لغو می شود روبرو می شوند.

 از اداره کل آموزش و پرورش و مسئولان مربوطه  خواستاریم فکری به حال این مربیان زحمت کش شود در این ماه هزینه بیمه افزایش داشته و همه مربیان واقعا در این شرایط بحرانی  توان این هزینه های سر سام آور را ندارند امید است که تلاشی برای جذب و امنیت شغلی مربیان شود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا