اخبار خوزستاناخرین خبر ها

نشست ارزیابی عملکرد شرکت نفت و گاز اروندان در حوزه صیانت از حقوق شهروندی و امر به معروف و نهی از منکر

نشست ارزیابی عملکرد شرکت نفت و گاز اروندان در حوزه صیانت از حقوق شهروندی و امر به معروف و نهی از منکر با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران این شرکت و سر بازرسان ستادهای مربوطه استانداری خوزستان برگزار شد.

به گزارش  راوی جنوب، صبح امروز(یکشنبه، ۱۴ اسفند ۱۴۰۱)، نشست ارزیابی عملکرد شرکت نفت و گاز اروندان در حوزه صیانت از حقوق شهروندی و امر به معروف و نهی از منکر با حضور مهندس عذاری اهوازی مدیرعامل و جمعی از مدیران و روسای این شرکت و آقایان یکتاسواری سر بازرس ستاد صیانت از حقوق شهروندی استانداری خوزستان و حجت الاسلام محسن ریسمان سنج معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان برگزار شد.

این نشست جهت ارزیابی عملکرد این شرکت در دو حوزه صیانت از حقوق شهروندی(با شاخص هایی همچون عدالت محوری، اصلاح فرآیندهای اداری و حدف بروکراسی، ارتقاء سلامت نظام اداری و پیشگیری از مفاسد، ایجاد شفافیت در سازمان و اقدامات مسئولیت اجتماعی) و حوزه فعالیت های شورای امر به معروف و نهی از منکر، تدارک دیده شده بود.

مهندس عذاری اهوازی در این نشست با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه عدالت محوری و ارتقاء شرایط شغلی کارگران و کارکنان ارکان ثالث مناطق عملیاتی بیان داشت: اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل مطابق وزارت نفت، ایجاد بیمه تکمیلی، تدارک خدمات رفاهی و ورزشی و برگزاری دوره های آموزشی ویژه ارکان ثالث، طی یکسال گذشته باعث ایجاد تحول در حوزه کارگری شرکت نفت و گاز اروندان بوده و این شرکت در زمینه اجرای طرح تبدیل وضعیت خانواده ایثارگران نیز پیشگام و بطور کامل موفق بوده است.

وی در خصوص ارتقا سلامت نظام اداری بیان داشت: الکترونیک و بر خط شدن تمام بارنامه های حراست در سطح مناطق مختلف شرکت، شناسایی گلوگاه های فساد خیز و شفافیت مالی در تمام سطوح از اقدامات انجام شده در جهت پیشگیری از فساد در این شرکت بوده است، و همچنین در موضوع شفافیت نیز وزارت نفت اخیرا موفق به کسب رتبه نخست در سامانه انتشار آزاد اطلاعات و شفافیت شده است.

در این نشست آقای یکتاسواری سربازرس ستاد صیانت از حقوق شهروندی استانداری خوزستان، با تشکر از گزارشات ارائه شده، عدالت و عدالت محوری را اساس نظام اسلامی دانسته و افزود: هدف از این جلسات دستگیری و کمک به مدیران در نیل به اهداف عالیه است که همه این اهداف در چهارچوب عدالت محوری، توجه به نظرات کارشناسان خبره سازمان و مردم داری و مردم مداری حاصل می شوند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام محسن ریسمان سنج، معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان با تبریک اعیاد شعبانیه بیان داشت: با نگاهی به دوران سپری شده ۴۴ ساله انقلاب اسلامی در می یابیم در میانه این راه هستیم، و فاصله بسیار تا مطلوبات و آرمان ها دیده می شود، که در یک آسیب شناسی انجام شده موضوع مهم کم شدن نقش مردم در حکمرانی شناسایی شد. در این مقطع بود که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مسئله امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه گری را مطرح کردند.

وی افزود: در رفع آسیب کم شدن نقش مردم در حمکرانی، امر به معروف و نهی از منکر باید به عنوان “سامانه اجتماعی حضور مردم در صحنه اصلاح و پیشرفت در امور کشور” نقش آفرینی کند. موضوعی که در تحقق آن مقام معظم رهبری دو قید ضابطه مند بودن و هوشمندانه بودن را لازم دانستند.

این نشست ارزیابی عملکرد، با طرح پرسش از سوی بازرسان و ارائه گزارشات واحد های مربوطه حراست، منابع انسانی و آموزش، روابط عمومی، پایگاه مقاومت بسیج و شورای امر به معروف و نهی از منکر شرکت ادامه پیدا کرد.

 

ی ی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا